Door de nood van de Coronacrisis gedwongen moest er online lesgegeven gaan worden. Of dat mogelijk was en wat dat zou opleveren was bij veel mensen een grote vraag. Tekenen is een vak waarbij je meteen aan de resultaten kunt zien wat een les opgeleverd heeft. Met spanning zag ik dan ook uit naar de resultaten van de eerste digitale tekenopdrachten op afstand.
Enige tijd geleden hebben leerlingen van klas A2F van de KSE hun eindwerken van de tekenopdracht ‘Corona Propaganda’ ingeleverd via Microsoft Teams. Als je deze resultaten ziet, mogen we best concluderen dat dit een zeer geslaagde vorm van digitaal tekenonderwijs op afstand is.
Ik denk dat collega Dave Roelands met zijn klas hiermee baanbrekend werk verricht heeft en het tekenonderwijs in het algemeen een nieuwe dimensie gegeven heeft. Deze opdracht dwingt de leerling ook na te denken over de persoonlijke consequenties van de Coronacrisis en zich bewust te worden van de huidige situatie. Het digitale mes snijdt dus van verschillende kanten.
Hoe dan ook, voor A2F en collega Dave: mission completed! Met vlag en wimpel! Toch? Stay safe allemaal!