Op dit blog heb ik al vaker voorbeelden laten zien van profielwerkstukken. De leerlingen die ik hierbij mocht begeleiden muntten uit in creativiteit en originaliteit en wisten me steeds weer met hun invalshoeken te verrassen. Zo ook Philip Corsius (voor trouwe bezoekers van dit blog geen onbekende) en Annika van Berkel die in 2007 hun loopbaan aan de KSE afsloten met o.a. dit profielwerkstuk.
Deze twee gymnasiasten waren beiden al lang geïnteresseerd in film, medialandschap, marketing en journalistiek. Dit leidde uiteindelijk tot een profielwerkstuk wat ik hieronder met een zekere trots laat zien. Wat zij geproduceerd hebben was in de jaren daarop prima bruikbaar als inleidend lesmateriaal bij media educatie. Om onderbouwleerlingen duidelijk te maken wat er bij de productie van een film zoal komt kijken is dit uitstekend materiaal. Een stuk filmgeschiedenis en andere leerzame items over film zijn er eveneens in verwerkt.
Wat wil je nog meer: leerlingen die lesmateriaal voor hun docent maken! Dit profielwerkstuk is ook nog genomineerd geweest voor het beste profielwerkstuk van Nederland, een wedstrijd uitgeschreven door de Rijksuniversiteit van Groningen.